عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی: یکی از دلایل گرفتن زیر میزی از بیماران توسط پزشکان ،ناکارآمدی بیمه ها در کشور است


عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه در یک دهه اخیر میزان زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان رو به رشد بوده است ، اظهار کرد: آمار دقیقی در مورد تعدادی از پزشکانی که زیر میزی می گیرند وجود ندارد ولی طبق بررسی ها به نظر می رسد پزشکانی که وضع مالی خوبی دارند بعضا، بیشتر اقدام به گرفتن زیر میزی می‌کنند.
 
 
 

رسول خضری در تشریح دلایل این امر در برنامه «بدون خط خوردگی»رادیو گفت وگو، تصریح کرد :‌بیمه ها در کشور کارآمد نیستند و اگر کارامد بودند ،می توانستند واسطه ای قوی بین پزشکان و بیماران باشند و در این صورت  بحث گرفتن زیرمیزی از سوی برخی از پزشکان   نیز منتفی می شد.

وی اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت حرکت خوبی بود که از سوی وزارت بهداشت انجام شد ، در همین راستا در آبان سال 93شاهد بازنگری در تعرفه های پزشکی بودیم و این انتظار وجود داشت که با بازنگری بحث زیرمیزی به حداقل برسد البته مقداری این موضوع کاهش پیداکرد ولی با آن هدف نهایی  مورد انتظار ، هنوز فاصله ی زیادی  داریم .

وی با اشاره به وظایف سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در ارتباط با این موضوع و ارائه آمار دقیق و شفاف از تعداد پزشکانی که زیر میزی می گیرند ، تاکیدکرد: ‌بحث نظارتی طرح تحول سلامت باید جدی تر گرفته شود .  قدم هایی که در این ارتباط بر داشته شده کوچک بوده و از  طرف دیگر بعد از بحث نظارت باید برخوردهای قانونی لازم با پزشکان متخلف به صورت قاطع  صورت بگیرد.

درادامه این برنامه ، سید محمد حسین میردهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان  وزارت بهداشت ، به برنامه بدون خط خوردگی گفت: یکی از محوری ترین سیاست های دولت تدبیر و امید توجه به حوزه سلامت و برنامه ریزی راهبردی در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه از اجرای طرح تحول سلامت استقبال خوبی  صورت گرفت ، افزود: در فاز سوم اجرای این طرح شاهد بازنگری در تعرفه های پزشکی بودیم که در اجرای این موضوع سه هدف عمده ایجاد انضباط مالی ، کنترل تعرفه ها و کاهش پرداخت مردم و همچنین بهبود ارائه خدمات را در نظر داشتیم.

وی با بیان اینکه جهت گزارش دهی مردم در مورد پزشکانی که زیرمیزی می گیرند  سامانه 1690 ایجاد شده است،  گفت:‌تا کنون 125 هزار تماس با این سامانه صورت گرفته و ما تلاش کرده ایم که ظرف 24 الی 48 ساعت با تماس گیرندگان ارتباط برقرار کنیم وشکایت آن‌ها را ثبت و ضبط کنیم.

وی نیز بر اهمیت نظارت فعال تر در این زمینه  از سوی دستگاه های مسوول ، تاکید کرد و گفت:‌  یکی از مشکلات  کار این است که بعضا مردم حاضر نیستند که از این پزشکان متخلف ،شکایت کنند و گزارش های کاملی در این زمینه به ما ارسال نمی شود از طرف دیگر در انتهای کار ، بعضا خروجی قابل قبولی از پیگیری شکایت ها شاهد نیستیم.

تا کنون هیچ نظری برای این پست ثبت نشده

پاسخ خود را درج کنید