
27 اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین شده است.
روابط عمومی یک هنر است هنر خدمت به مردم و ارتباط موثر و به موقع با مردم و مشتریان، هنر ارتباط درست با مدیران و انتقال نظرات مدیران به مردم و همچنین انتقال نظرات و انتقادهای مردم به مدیران و هنر ارتباط با رسانه ها و انتقال درست اخبار و انتقادها و گزارش های حرفه ای و تخصصی.
اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
در این برهه حساس تاریخی و در شرایطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار علیرغم هجوم دشمنان قسم خورده به عرصه پیشرفت و عدالت گام گذاشته است، معرفی خدمات ارزنده و ارائه چهره مستقل، قانونمدار و عزتمند دستگاه های دولتی ،غیردولتی و بخش خصوصی به افکار عمومی داخل و خارج بیش از هر زمان دیگری مستلزم استفاده هر چه مطلوبتر از جایگاه روابط عمومی و ارتباطات به عنوان هنر هشتم و مهمترین رکن توسعه سازمانی است.
تحقق این امر جز با درایت و خلاقیت مدیران و پرسنل خدوم روابط عمومی های سراسر کشور بویژه حوزه پیرانشهر و سردشت میسر و مقدور نیست.
روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مبارکی است تا همه فعالان عرصه ارتباطات برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند، با رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود تلاش کرده و جایگاه این حرفه را در جامعه اسلامی ارتقا بخشند.
تا کنون هیچ نظری برای این پست ثبت نشده